Bezhotovostní placení v restauracích v České republice je již považováno za standard. Na novodobý trend velmi rychle zareagoval český startup Qerko, který umožňuje zaplatit pomocí QR kódu přímo od stolu. Hned zkraje roku pokořil hranici jednoho milionu uživatelů a později přidal dalších 200 tisíc. Nově navíc získal licenci platební instituce od České národní banky (ČNB), díky které může nabízet svou službu ve všech zemích Evropské unie.
„Licence na nás klade nároky na správné zabezpečení svěřených finančních prostředků. Zároveň nám to umožňuje do budoucna přinášet nové platební metody a rozšiřovat dál svou působnost na území Evropského hospodářského prostoru,“ vysvětluje zakladatel a šéf firmy Lukáš Kovač.
Kromě zahraniční expanze chce ale Qerko své služby dál rozšiřovat do regionů mimo Prahu, v uplynulých letech totiž jeho služby využívaly podniky skoro výhradně v hlavním městě. Dnes tvoří pražské podniky třetinu portfolia společnosti.
„Chceme ukázat, že za skvělým zážitkem v gastronomii nemusejí lidé zdaleka jen do hlavního města. Od počátku se proto snažíme svoji aplikaci ukazovat jak hostům, tak restauratérům napříč celou Českou republikou,“ dodává Kovač s tím, že Qerko spouští gastromapu prověřených podniků. Už dnes mohou navíc zapojené restaurace aplikaci využívat i pro komunikaci se zákazníkem a sdílení aktuálních akcí.
Spropitné roste i přes QR kódy
Prostřednictvím aplikace mohou lidé zaplatit bez čekání na obsluhu, rozdělit útratu mezi více lidí nebo si zvolit libovolnou procentuální odměnu za servis. Ačkoliv strach o ztrátu spropitného v případě plateb kartou je jedním z hlavních argumentů, proč restaurace a kavárny v některých případech nemají o platební terminály zájem, podle údajů společnosti zákazníci při platbách kartou dýško zpravidla dávají.
11.2.2025
Architektonický designér a investor Daniel Tichý se inspiruje nejen ve staré Anglii
Celý článek11.12.2024
Jako nebankovní společnost s dlouholetými zkušenostmi vidíme do problematiky nebankovního financování v ČR dokonale… Naší vizitkou jsou spokojení klienti, kteří díky nebankovnímu financování dosáhli na své sny a naplnili své vize. Našimi klienty jsou především odvážní podnikatelé, kteří se nebojí jít do akce. Někteří z nich nám poskytli rozhovor týkající se jejich projektů spojených právě s nebankovním financováním. Skrze rozhovory otevíráme téma bankovního a nebankovního financování u nás a chceme přinášet osvětu v této oblasti. Přečtěte si několik krátkých ukázek z rozhovorů, v jejichž plné verzi se dočtete mnoho zajímavých informací a příhod z českého podnikání.
Celý článek31.10.2024
Škoda Auto zaznamenala v covidovém období značný propad v rámci prodeje aut, ostatně tak jako mnoho dalších automobilek. Nyní prodej aut Škoda opět zvolna roste. Tuzemská automobilka zveřejnila výsledky za tři čtvrtletí tohoto roku. Od ledna do konce září prodala 671 300 vozů, což je o 4,5 procenta víc než za stejné období loňského roku.
Celý článek