Chystá se jeden z nejambicioznějších projektů v Praze, Dospiva chce zastavět ,,hlavák''

Jeden z nejambicioznějších projektů v Praze připravuje Investiční skupina Penta, za jejíž developerskou činností stojí miliardář Marek Dospiva

Nad železnicí by mělo dojít k zastřešení významné části kolejiště pražského hlavního nádraží, tím by vznikly jedny z nejlukrativnějších parcel v Praze, na kterých by se rozjela miliardová výstavba. Souvztažně s tím se chystá velká proměna nádraží samotného. Cestující se dočkají nové odbavovací haly, zmizí parkoviště ze střechy nádraží, proměnou projdou i Vrchlického sady.

„V roce 2018 vznikla na objednávku IPR urbanistická koncepce, kterou vytvořil tým pod vedením architekta Jakuba Cíglera. Smysl to dává i podle nás, máme zájem tyto koncepce dále rozvíjet, avšak určitě s respektem k památkové hodnotě existujících nádražních budov. Kolejiště tvoří momentálně rozsáhlou bariéru na hranici památkové zóny, podobně jako středověké hradby, které tu stály dříve. A je v zájmu rozvoje města prostupnost této lokality zásadně zvýšit,“ říká mluvčí Penty Martin Lánský.

První fáze by se mohla týkat území ležícího v blízkosti Žižkova, konkrétně v sousedství projektu Churchill Square, který postavila také Penta. „Záměr investora byl Správě železnic představen. Skutečně by se mělo jednat o platformu, která by překryla nástupiště číslo 5, 6 a 7 až k Žižkovu. Ta jsou umístěna mimo stávající zastřešení. V nejbližší době s Pentou vytvoříme pracovní skupinu, která bude prověřovat možnosti realizace jejich záměru s ohledem na projekty Správy železnic,“ řekl mluvčí Správy železnic Jan Nevola.

Zastřešením a následnou výstavbou u žižkovské části však Dospivova vize nekončí. V dlouhodobém horizontu by mohlo být kolejiště po vzoru železničních nádraží ze západních metropolí zastřešeno až k tunelům u Vinohradské ulice, podobně by mohlo vzniknout přemostění na druhé části směrem k Florenci.

Nyní jsou v projektu zatím velké otazníky.  Není například vůbec jasné, v jaké části by byly budovy a v jaké zeleň.  Všemu budou předcházet rozsáhlé diskuze se Správou železnic, památkáři i s pražským magistrátem.
 
Hlavní nádraží čekají velké změny, a to bez ohledu na zastřešení kolejiště. Praha ve spolupráci se Správou železnic a dopravním podnikem loni vypsala architektonickou soutěž na „Nový hlavák“, tedy revitalizaci Vrchlických sadů, výstavbu tramvajové trati z Václavského náměstí do ulice Bolzanova u nádraží a také rekonstrukci odbavovací haly. Ředitel Stavební správy západ Správy železnic Petr Hofhanzl před měsícem pro Český rozhlas uvedl, že do finále postoupily tři návrhy, ze kterých by do konce roku měl vzejít vítěz.

 

Zdroj: Novinky.cz, Aktuálně.cz, e15

Zprávy ze světa financí

Foto: IPR Praha Nové Václavské náměstí bude dle tvůrců příjemnější pro pohyb a dostupnější hromadnou dopravou

S koncem školního roku přišla do Prahy přestavba v oblasti městské hromadné dopravy. V horní části pražského Václavského náměstí začala v sobotu 29.6. stavba tramvajových kolejí. Práce potrvají tři roky a náklady na vybudování činí 1,24 miliardy korun.

Celý článek
Roční úrok 300% i víc. Víme, na co si dát při hledání půjčky pozor

Potřebujete zaplatit větší jednorázový výdaj a nemáte finanční rezervu? Zvažujete půjčku? Lidé v takové situaci nejčastěji využívají povolené přečerpání běžného účtu, kreditku nebo mikroúvěr. A právě na ně se zaměřuje aktuální Index odpovědného úvěrování.

Celý článek
Nábytkářský trh u nás i ve světě

Výroba nábytku je nádherná, kreativní a naplňující práce. Když jí děláte s láskou a s hřejivým pocitem, že za sebou zanecháváte kvalitu, která dělá lidem dlouhodobou radost, tak to prostě funguje. Jak se daří nábytkářskému průmyslu u nás? Jak je to s financováním jednotlivých projektů, na které potřebujete peníze hned, aby se firma mohla otáčet? Banky dnes již nejsou tak vstřícné, jako tomu bylo dříve. Řešení se najde ale vždycky. O tom všem v rozhovoru s podnikatelem Zdeňkem Žižkou. 

Celý článek